Admin 12:1408 Eylül 2024
Dünyada fosil yakıtlı otomobillere olan talep düşerken, hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları artıyor. Dünya yollarında 20 milyona yakın hibrit, 8 milyon adedin üzerinde ise yüzde 100 elektrikli otomobil var. Hidrojen yakıt hücreli otomobil sayısı ise oldukça az. Binek otomobillerden sonra ticari araçlarda da alternatif yakıt teknolojisine ilgi arttı. Bazı markalar hafif ticari araçlarında hibrit ve tamamen elektrikli modellerini satışa sundu. Elektrikli otobüslerin satışları da artıyor. Özellikle Avrupa ve Çin başta olmak üzere elektrikli otobüsler hem şehir içi hem de şehirlerarası yollarda hizmet veriyor. Elektrikli kamyon geliştiren markalar da var. Yakın bir zamanda elektrikli kamyonları yollarda görmeye başlayacağız. Elektrifikasyon, otomasyon ve farklı hibrit ve seçenek yakıt çözümleri şimdiden büyük ilgi çekiyor. Bununla birlikte hidrojen yakıt hücresi teknolojisi biraz gölgede kalıyor. Tamamen elektrikli kamyonlar, elektrikli aktarma organlarıyla donatılıyor ve hidrojen gazından elde edilen enerji araçtaki yakıt hücrelerinde elektriğe dönüştürülüyor. Yakıt hücreli kamyonlarda da ek güç gerektiğinde kull Hidrojen temelli çözümlerin en güçlü yanı sıfır yayımlı bir teknoloji olması. Kamyon tarafından havaya sadece su salınıyor. Bu hidrojenin yenilenebilir bir yolla üretildiği gerçeğine dayanıyor. Hidrojen yakıt hücreli araçlar için bir diğer olumlu yön ve artan ilginin bir sebebi de yakıt doldurma ve altyapı inşası anlamında alışılageldik araçlarla benzer bir niteliğe sahip olunması. Bu da yeni teknolojilerin gerektirdiği kapsamlı değişikliklerden endişe edenler için çekici bir özellik. Kanadalı bir şirket ticari araçlar için 120 kW yakıt hücresi sistemi olan, %20 daha verimli ve dizelden daha ucuz bir hidrojen yakıt hücresi geliştirdi. Otomobil endüstrisi sıfır emisyonlu elektrikli araçlara geçiş yaparken, orta ila ağır hizmet tipi araçlar da bu geçişe hazırlanıyor. Ticari araçlar için hidrojen yakıt hücresi tasarlayan ve üreten Kanada merkezli Firma, Almanya'nın Hannover kentindeki IAA Transportation 2022'de çığır açan 120 kW hidrojen yakıt hücresi sistemini tanıttı. Şirket, hidrojen yakıt hücre sistemi S1200'ün dizel motordan daha verimli olduğunu açıkladı. Şirket açıklamasında, Avrupa'da 5 Eylül'de dizel fiyatının litre başına 1,91 dolar; hidrojenin fiyatının ise kilogram başına 10 dolar olduğunu belirtiyor. Bu da S1200 kullanan bir kamyonun 100 dolarlık yakıtla 179 kilometre; dizel kullanan bir motorun ise 174 kilometre yol kat edebileceği anlamına geliyor. 120 kW yakıt hücresi sistemi olan ve elektrik üretirken %20'lik ek bir verimlilik kazancı sağlayan sistem mevcut hidrojen yakıt teknolojisini temel almakta. Zorluklar Hidrojen yakıtın nasıl ve nerede üretildiği temel bir sorun. Nasıl çalışıyor? 1. Bir yakıt hücresi, hidrojen ve oksijen kullanılan bir elektro kimyasal işlem ile elektrik üretiyor. 2. Yakıt hücrelerinde üretilen elektrik, elektrikli aktarma organlarına güç sağlıyor. Sistemde bir de akü bulunuyor. 2024 yılında bir kaç hidrojen motorlu Kamyonu yollarda görmeye başlayacağız ardından gemiler ve otobüsler gelecek … Kaynakça https://fuelcellsworks.com/news/mercedes-benz-trucks-providesoutlook-on-hydrogen-based-genh2-truck-at-iaa-transportation-2022-inhanover/ https://media.daimlertruck.com/marsMediaSite/en/instance/ko/ GenH2-Truck.xhtml?oid=47469461 https://www.euronews.com/next/2022/06/30/battery-or-hydrogentruck-makers-battle-it-out-in-race-for-a-cleaner-electric-future https://www.lojiport.com/service/amp/hidrojen-yakitli-kamyonlardizelden-daha-ucuza-tasiyacak-113731h.htm https://devirsaati.com/hidrojen-yakit-hucreli-elektrikli-kamyon-nasil-caanmak ve fren enerjisinden geri kazanılan elektriği depolamak için akü bulunuyor.